Bir Şeyler Var Aramızda



Bir şeyler var aramızda,
Ne senin ne benim görebileceğim bir şey.
Sanki görkemli dağlar arasından akan küçücük,
                                                                    masum bir nehir gibi.

Bir şeyler var aramızda.
Ayın mahfuz ışıkları vururken caddeye
                               - Benim seni düşündüğüm dakikalarda,
Çırpınışlarımda kaybolan hüzün belki de...
Yorgun bir atın ayak sürümesindeki bezginlikler,
                                                   ilmek ilmek doldurdu kalbimi.

Aslında sorun,
        - ben usulca uyuyormuş gibi yaparken beni seyret diye,
Sessizliklere gömülü odanın ninni söyleyip dizlerinde sallamasıydı seni.
Düşüncesizce kapanırdı gözlerin beni sarmalayan kollarının gölgesinde.
Bense her şeye rağmen başımı sana yaslar, açmazdım kapımı gelen yaşlara.
Sevgimi sorgulardım bakışlarını üzerime sabitlemiş olan duygularımın baskısı altında.
Sonra nefes alıp verişlerini duyardım, hissederdim yüzümde sıcaklığını.
İşte o zaman aydınlanırdı benliğimde açılan derin çukurlar.
Belki de sorun seni yanımda isterken senin uzaklardan beni avutmandı.
Oysa fısıltıyla kulağıma işlemeni isterdim en saçma sevgi sözcüklerini,
Denizler ötesinden anlamlı romantizm çığlıkları atmandansa…
Elimi okşaman yeterdi çatık kaşlarımın parıldayan peri kızına dönüşmesi için.
Sana göre hayatı sen sürüklerdin kişisel vakitlerinin içinden bensiz geçerken.
Bir şeyler vardı aramızda.
Ne benim dilim vardı söylemeye,ne senin gururun el verdi anlatmaya.
Susuşlarımızla şifa bulacağımızı sandık bu çaresiz vebaya.
Çekingenliğim örterken içimde uyuyan pembe yanaklı bebeği,
Bencilliğin titretirdi bedenimi aniden kutupların ortasında çıplak belirmişim gibi.
Belki de sorun gece başımı hafifçe yastığa koyduğumda hayali sene dokunmamdı.
Umursamaz tavırlarınla şampiyon bir atlet gibi uzaklaşırken benden,
Aynı hızla elinde bir deste kırmızı gülle dönmeyi de iyi bilirdin.
Kırmızı gülü senin eline tutuşturan bendim aslında
Benim zaafımdın çünkü sen.
Şimdi ufak çaplı bir yürüyüşe çıktım anılarda ve düşünüyorum da
Bir şeyler hep olacak aramızda.
Sadece biz bilemeyeceğiz o şeyi, hemde hiç bir zaman...

                                                                                  Nilsu SERTOĞLU

Yorumlar

Popüler Yayınlar