Ben'e Dair



Ben en çılgın hayallerin vücudu olmalıyım.
Yitirdiklerim de nefes almalı.
Su gibi akmalıyım başkalarının kıyılarından,
Tıpkı efsanevi Nil gibi.
Çok fazla durağa uğramalıyım.
Tek başıma yaşamalıyım kötülükleri,
Ben ağlarken tan yeni yeni ağarmalı.
Geceler bana ve aşklarıma ait olmalı.
Yokluğa da yer açmalıyım bavulumda.
Cebimde beş kuruşum kalmamalı,
Ağzım kokmalı açlıktan kimi günler.
Köpek havlamalarının dibinde esnemeliyim,
Bir bank köşesinde unutmalıyım zamanı.
Bir sırt çantasına sığdırmalıyım kimliklerimi.
Şişelerin içine doldurmalıyım ruhumu yavaşça,
Ya da keskin virajlarda hızlanmalıyım.
Çökmüş suratıma bakmalıyım tuvalet aynalarında.
Soğuk parmakları ısıtmalı ateşim,
Bazen de sıcak yorganlarda buz tutmalı.
Islıklar çalmalıyım yağmur kokulu bulvarlarda,
Delice bağırmalıyım gök gürültüsüyle karşılıklı.
Havalı gözlüklerimin arkasından süzmeliyim,
Sıkılmadan izlemeliyim karşı masadaki oğlanı. 
Beklenmedik anda oturmalıyım yanındaki boş sandalyeye.
Yolun tam ortasından yürümeliyim,
Başımda örgü bir bere durmalı her an düşecekmiş gibi.
Denize girmek için ayın beni soymasını beklemeliyim.
Rotasız kaptanlarla tokuşturmalıyım kadehimi.
Herkesleyken tek başıma kalmalıyım.
Ben, ben olmamalıyım.

                                                                               Nilsu SERTOĞLU


Yorumlar

Popüler Yayınlar